دانلود پروژه معماری در قالب پاورپوینت ...

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 41
  • بازدید دیروز : 125
  • بازدید کل : 347219

نظرسنجی سایت

پیوند ها

بازسازی و تغییر کاربری آپارتمان مسکونی با معماری ایرانی!


چیدانه می‌نویسد:

پروژه های برجسته:

شاید برای شما هم دانستن روند بازسازی یک ساختمان مسکونی و تغییر کاربری آن به دفتر کار اداری جالب باشد. به همین منظور به بررسی طراحی یک دفتر کار اداری از استدیو طراحی امرداد می پردازیم که معماران برجسته ای همچون کامران کوپایی، فرشاد شاگشتاسبی، گلرخ کوپایی طراحی و بازسازی آن را به عهده داشته اند و فضایی مدرن در عین حال با حفظ معماری سنتی ایرانی خلق کرده اند. با ما همراه باشید تا با هم به گوشه و کنار آن سری بزنیم.

 
 

طراحی دفتر کار اداری

مشخصات عمومی پروژه طراحی دفتر کار اداری

  • موقعیت: اصفهان، ایران
  • دفتر معماری: استدیو طراحی امرداد
  • همکاران طراحی: کامران کوپایی، فرشاد شاگشتاسبی، گلرخ کوپایی

طراحی دفتر کار اداری

  • نوع پروژه: بازسازی
  • کارفرما: دفتر مهندسین فرا تحقیق سپاهان اصفهان
  • سال ساخت: ۲۰۰۸

دفتر کار اداری

از زبان معمار: موضوع این پروژه ی طراحی دفتر کار اداری است که تغییر و بازسازی یک ساختمان مسکونی قدیمی در شهر اصفهان، به یک ساختمان اداری بوده است.

معماری داخلی ساختمان اداری

با توجه به عناصر سنتی معماری بومی ایرانی، تیم طراحی سعی بر استفاده از مترادف هایی معاصر از اشکال و متریال های قدیمی مانند آجرهای دست ساز، شیشه های رنگی، دکوراسیون چوبی، ویترای و آب داشته، همچنین از فرم ایرانی چلیپا که به طور سنتی برای مدیریت بخش های مختلف فضا، استفاده می شده است نیز برای این طراحی در نظر گرفته شده است.

دفتر کار اداری

کانسپت طراحی برای فضای مرکزی ساختمان، از فرم و عملکرد بادگیرهای مناطق بیابانی ایران گرفته شده که می تواند باد را به طبقات مختلف بنا وارد کند. همچنین به علت استفاده از عنصر آب در پایین ساختمان، هوای تازه و خنک در کل ساختار پخش می شود.

طراحی دفتر کار اداری

علاوه بر این، این فرم امکان ورود نور طبیعی از طریق آینه هایی که در بدنه ساختمان تعبیه شده اند را می دهد. این آینه ها نور را به یکدیگر منعکس می کنند به طوری که این انعکاس ها حرکت می کنند و حتی به طبقه همکف هم می رسند.

طراحی فضای داخلی دفتر اداری

درنمای جنوبی، فریم بزرگی از فولاد سیاه و سفید برای کنترل نور شدید و مستقیم در غرب هنگام غروب آفتاب استفاده شده است. سطح نمای خارجی تخت است اما فرم کلی بنا، کمی انحنا دارد. بنابراین دو اختلاف فاصله ای در دو انتهای فرم و سطح نما وجود دارد که باعث این پوشش نوری می شود.

طزاحی فضای کار اداری

متریال اصلی به کار رفته در نمای خارجی این پروژه، آجرهای دست ساز در دو سایز مختلف با تنوع رنگی گرم است که آن را بومی و شناخته شده می کند. به طور خلاصه، این ساختمان ترکیبی از فضاهای مدرن می باشد که همه آنها را می توان به عنوان تداوم معماری سنتی ایرانی درک کرد.

  انتشار : ۲۳ شهریور ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 460

برچسب های مهم

ارائه کننده مطالب و پروژه های تخصصی رشته معماری

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما